Zdravím Vás, kolegové rybáři a kolegyně rybářky.

V únoru jsem se rozhodl vyrazit na kaprový maraton na překrásnou vodu Roudný u Turnova v Českém ráji. Akce se konala 4.6., tak bylo dost času na přípravu.

Brouzdal jsem po internetu a rozhodoval jsem se nad taktikou lovu a výběru krmení. Narazil jsem na firmu ZeliFishing a tak jsem oslovil pana Zelinku, jestli bych mohl jet na závody pod jeho značkou a on souhlasil. Udělal jsem pořádnou objednávku a mohlo se vyrazit. Balík přebírala manželka a malém ji odvezli, když to zase viděla.

Ale pak přišlo obrovské zklamání. Týden před odjezdem zavolal pořadatel závodů pan Malý, že došlo k obrovskému úhynu ryb a závod buď zruší nebo ho přesunou na jinou vodu. Tak jsem si říkal, že když už byla taková příprava, tak jdu do toho. Oslovil jsem svého kamaráda Petra, jestli se nechce přidat, ale předem jsem ho upozornil, že jedeme úplně na slepo. Vodu jsem neznal. A hlavně jsem se nechal informovat o rybí osádce, pár kusů kapr, amur max 90cm, což na tak malou vodu – 2,4h, nebylo nejhorší a tak jsme v pátek vyrazili.

Sešli jsme na závodě v celkem slušném osazení. Nechyběli zde ani zvučná jména a teamy jako například p. Janda, team Nikl – M. Savruk, team Tropic Liberec, CT Libuň a spousta dalších.

V 16.00 jsme vylosovali místo a přišlo na nás šťastné číslo 8,což bylo úplně super, protože bylo extrémní vedro a jen dvě místa byla ukrytá ve stínu. Po rozlosování jsme se stěhovali asi hodinu na místo a pak přišla poslední kontrola vybavení a montáží. V 17.30 všechno vypuklo. První kapří násaďák na sebe nenechal dlouho čekat. Ani ne půl hodinky a přišel první kapřík okolo 30cm, za nedlouho druhý, třetí. Chlapáci bojovali statečně. Za pátek jsme vytáhli asi 15 kusů. Poslední přišel asi v jednu hodinu ráno. Ráno, kolem 4hodiny, po necelých 3hodinách spánku, nás probudila obrovská jízda a konečně přišla ryba, na kterou jsme čekali. Po 20 minutách zdolávání, jsme vytáhli první bodovanou rybu. Byl to krásný šupík 87cm. Přišel na dvě koule Anchovy Red dipu.

Pak se to spustilo jako lavina. Nebyl problém mít venku i tři pruty najednou. Sice menší rybky, ale taky potěšily.

Druhá bodovaná ryba přišla okolo 10.00, byl to krásný, vysoký lysec 77cm, ten si zobl Aztéckou vanilku s ovocnou pokou. Za sobotu jsme udělali celkem 6bodovaných kusů. Nechyběl krásně stavěný Amur 78cm, kterému zachutnala máta. Za celý den za námi přišla spousta lidí s otázkou, na co chytáme. Tak jsme si vyměňovali zkušenosti a pár vzorků z našich zásob jsme rozdali. Už zbývalo posledních 12hodin do konce závodu a ty dvě kila koulí nám museli stačit.

Celou sobotu jsme udržovali první místo, což bylo super. Měli jsme nejvíce bodovaných ryb a mezi nimi krásné kusy okolo 80cm, ale v noci přišel zlom. Přes noc jsme se propadli i přesto, že jsme bojovalo, co nám síly stačily. V neděli, okolo 4h ráno, přišel krásný lysec 81cm, v 6hodin pak další, ale bohužel to nestačilo. Kluci vedle udělali o 1cm většího a mi se propadli na 4. místo. Bylo to opravdu o šupinu, na první místo jsme ztráceli 10cm, na druhé místo 4cm a na třetí místo 1cm. Vůbec jsme neztráceli hlavu, na to, jaká byla konkurence. Myslím, že na to, s jakými špičkovými kapraři jsme se utkali, je 4.místo dobré.

Tímto bych chtěl poděkovat firmě ZeliFishing za podporu a Vám všem, co jste dočetli až sem.